13 Съвета как да организирате мърчандайзинга в магазинa Ви

statiq-13-suveta

13 Съвета как да организирате мърчандайзинга в магазинa Ви

Мърчандайзингът е важен компонент от цялостната ритейл стратегия за управление и развитие. Той е едновременно елемент от интериорния дизайн и конкретен инструмент за директно влияние върху поведението и готовността за покупка на клиентите. Чрез него спестявате на вашите клиенти объркване и лутане сред хилядите възможности за покупки и ги насочвате към активно пазаруване. Събрахме за вас 14 съвета, които лежат в основата на ефективния мърчандайзинг в търговски обект.

  1. Поставете най-отпред новите стоки. Отдайте заслуженото внимание на новите стоки, поставете ги на видно място и улеснете клиентите си в намирането им, особено ако са сезонни, за конкретен предстоящ празник и т.н.
  2. Групирайте артикулите заедно. Потърсете артикули, които се комбинират добре и ги поставете близо един до друг. Ще улесните продажбите им. Ако продавате цветя, близко до тях поставете поздравителни картички, или балони с хелий. Групирането на различни, но добре комбиниращи се продукти е често срещано в хранителните магазини.(месо-сосове, риба-лимони)
statiq-13-suveta-01

       Качествения мърчандайзинг изисква да групирате  стоките

  1. Използвайте контрастни цветове. Подходяща комбинация за грабване на вниманието в търговията на дребно е съчетанието на следните цветове: червено, бяло и черно.
  1. Използвайте вариациите на височините. Излагайте стоките на различна височина, така че улесните посетителите да се придвижват лесно.
  2. Осветете рафтовете в магазина – време е за шоу. Осветлението може да превърне вашите витрини популярни и атрактивни. Тъмните витрини няма да работят във ваш интерес.
  3. Поставете добре видими табели. Уверете се, че постерите и информационните табели са кратки, лесно се четат и са видими за посетителите. Важно е вашите промоционални активности, намаления да са видими и разбираеми за вашите посетители.
  4. Обръщайте специално внимание на “end-cap”. Когато местите артикул от стандартното му място на рафта на фронтовия “end-cap”, това може да доведе до над 25% повишаване на продажбите. Когато позиционирате повече от един продукт на “end-cap” се постарайте те да бъдат свързани в тема или по потребление. Пример: Продукти за къмпинг, или хранителни продукти за Великден.
  5. Придържайте се към семплия вид. Не групирайте повече от 3 различни продукта заедно. Всички са притиснати от липса на достатъчно време, така че това ще им помогне да забележат различните артикули.
 
  1. Погрижете се магазинът да изглежда зареден със стока, но не и претрупан. За вас е важно да впечатлите клиентите си не само с вида на стоката, но и с нейното изобилие. Добре организираният мърчандайзинг не пракалява с количеството, не претрупвайте вашите стелажи със стока, защото клиентите ще решат, че има много от нея и няма защо да бързат с решението за покупка.
    statiq-13-suveta-02
  1. Почиствайте вашите рафтове редовно, така че да блестят от чистота. Не пестете сили, правете го, ако е необходимо по няколко пъти на ден.
  2. Сменяйте визията на вашите витрини на всеки две седмици. Преместете артикулите от витрината вътре в магазина и поставете нови артикули. Създавайте усещане за динамика на вашите витрини, подменяйте мърчандайзинга през 2 седмици.
  3. Проследявай стоковата наличност всяка седмица. Бъди готов да пренаредиш рафтовете си спрямо продажбите, ако нещо се продава много добре. Ако нещо се продава на високи темпове, а нямаш достатъчно в наличност, пренареди рафта с нещо, от което имаш достатъчно наличност. Ако нещо не се продава добре, пробвай да го преместиш на друго място, преди да се откажеш от него.
  4. Поставете цени на всички стоки. Клиентите не обичат да питат кое колко струва, така че погрижете се всеки артикул да има информация за цената.
  Тази статия е  малка част от темите, върху които работя по време на “ритейл коучинга” със собственици на търговски обекти. Те успяват да подобрят представянето на отделните магазини и да удвоят печалбите си.  Научете повече за програмите

Остави коментар

Измервате ли обективно представянето на вашите магазини?