FAQ

Често задавани въпроси

  • Какво означава „коефициент на превръщане“?

    Коефициентът на превръщане представлява изключително важен измерител в съвременната търговия на дребно. Този индикатор осигурява обективна информация за управителите на търговски вериги за това какво се случва в магазина след като посетителят прекрачи  входа. Чрез коефициента на превръщане всеки мениджър разполага с конкретна информация за това колко от влезлите (посетители) се  превръщат  в клиенти. Връзката между трафика от посетители и коефициентът на превръщане е особено силна. Няма как да изчислите този индикатор без да сте  измерили  нивата на клиентопоток.
    Коефициент на превръщане = Продажби
                                                 ____________________ х 100
                                                  Клиентопоток

  • Кой има нужда да брой клиентопотока?

    Магазини (облекло, парфюмерия и козметика, обувки, детски стоки, книги, аксесоари и бижута), Хранителни магазини, Търговски центрове, Молове, Аптеки, Банки, Бензиностанции, Нощни клубове, Кина, Библиотеки, Музей, Галерии, Театри, Болници, Обществени сгради и институции за обслужване на граждани, Спортни събития, Стадиони, Летища, ЖП гари.

  • Къде се инсталира брояч на посетителите?

    Retail In Detail разработва и предлага сензорни датчици и камери за броене на посетителите. Камерите за броене на посетители се инсталират на тавана над входната врата на обекта. Обективът на камерата „гледа“ с лице надолу. Един видео брояч може да обхване вход широк до 3.5 метра. Оптичните датчици се инсталират отстрани на входната врата. Те се използват най-често при стандартни входове с ширина до 1.5м.

  • Когато входът е много голям?

    При вход широк над 3.5 метра могат да бъдат използвани два видео брояча, за входове с широчина над 7 метра се използват 3 брояча.

  • Каква е точността на броене?

    Постигнали сме точност над 95%.

  • Използвам сензорни датчици, за да броя посетителите, защо ми е да ги заменям с камери?

    Сензорните датчици имат много по-ниска точност (50%-60%), особено в ситуации, когато входът е над 3 метра и посетителите се движат в голяма близост един до друг – рамо до рамо или прегърнати. Камерите са с много по-висока точност (95%-98%), когато трафикът е засилен при промоционални кампании, намаления или събота и неделя. Често сензорните датчици биват „заблудени“ , ако на входа са застанали посетители, които се местят, въртят или изчакват някой, който пазарува. Камерите за броене не допускат т.нар. „шумен трафик“, предизвикан от некоординирано движение на посетителите.

  • Имам охранителни камери. Мога ли да измервам клиентопотока с тях?

    Можете да ги използвате, ако наемете специално служител, който да стои пред монитора и да брой ръчно всеки един посетител, всяка една минута във всичките ви обекти. Камерите за броене на посетителите, които предлагаме в Retail In Detail имат специално разработен алгоритъм за броене на хора. Това прави процеса на броене независим, изключително прецизен и икономически изгоден.

  • Как и кога мога да виждам данните от камерите за броене на посетителите?

    Генерираните от камерите данни са достъпни 24 часа, 7 дни в седмицата през вашия служебен компютър или персонален лаптоп. Системата Traffic Management Software е web базирана. Всеки регистриран потребител получава права за достъп. Данните са достъпни независимо дали се намирате в офиса, у дома или на почивка.

  • Каква е цената?

    За нас от Retail In Detail е много важно да работим професионално и точно с настоящите си и бъдещи клиенти. За да ви предложим конкретна цена, ще имаме нужда да ви зададем няколко въпроса. Моля, свържете с наш сътрудник чрез посочената контактна информация или като използвате формата за обратна връзка. Гарантираме ви, че ще се свържем с вас максимално скоро, след като получим запитването ви.

  • Защо след като данните за клиентопотока са толкова важни и полезни за търговците на дребно, използването им не е толкова популярно?

    Много е трудно да се отговори еднозначно на този въпрос. Прави впечатление, че  на много по-голяма популярност и употреба се радват технологии като POS, ERP, CRM и друг тип технологии за измерване, които  не осигуряват информация за потока от клиенти. Няколко причини, които дават отговор на въпроса “Защо трафикът и коефициентът на превръщане не са широко използвани сред търговците?“:

    • Нямат ясна представа за важността на тези индикатори;
    • Финансови бариери – смятат, че инвестицията е много скъпа;
    • Липсва вътрешна експертиза – страхуват се, че не разполагат със служител, който да анализира данните;
    • Липса на образователна подготовка;
    • Липса на воля и дисциплина от ежедневно използване на данните;
    • Прекалено голямо фиксиране върху традиционни измерители – съсредоточават се единствено върху реализираните продажби;

  • Как най-оптимално може да се използва информацията за нивата на клиентопоток?

    Данните за потока от клиенти към един или група търговски обекти може да осигури обективна информация относно вземането на решение за:

    • Броя на служителите на смяна в търговския обект;
    • Работно време на всеки отделен търговски обект, съобразено с трафика от посетители;
    • Определяне на най-добре представящия се магазин в цялата верига;
    • Измерване ефекта от последната рекламна кампания;
    Също така информацията за трафика от посетители ще осветли картината относно:
    • Влиянието на метеорологичното време върху потребителското поведение;
    • Коефициентът на превръщане или колко от посетителите сте превърнали в клиенти ;
    • Да съпоставите резултатите от различни рекламни и промоционални активности през годината или за изминали периоди;
    • Да идентифицирате конкретни проблеми и трудности за всеки отделен магазин;
    • Да установите нуждите от обучение на персонала.

  • Какво е решението, в случай, че моята компания няма административен капацитет за изготвяне на търговските справки, базирани върху броя посетители?

    В случай, че структурата във вашата компания, не предвижда ангажирането на мениджър или служител, който да изготвя справките ви и да изготвя анализи върху събраните данни, ние можем да ви го предложим като допълнителна услуга. По този начин ще разполагате с детайлен рипортинг относно представянето на магазините ви на седмична или месечна база, което ще ви спести време и ще ви даде възможност да вземете обосновано, своите мениджърски решения.

  • За кого е важна информацията от измерването на потока от клиенти към магазини и търговски центрове?

    Търговските компании имат различна структура и корпоративна йерархия. Но въпреки това се, оказва че информацията за клиентопотока представлява интерес за почти всички управленски нива – оперативни, мениджърски, топ мениджърски и собственици.  Данните за трафика от посетители в магазините представляват интерес, както за управители на търговски обекти, регионални и зонални мениджъри, така също и отделите Маркетинг, Човешки ресурси и Управленското ниво на компанията.

  • Търговците преценяват ефективността на всеки един търговски обект като анализират данните за извършените продажби. Това не е ли достатъчно, за да са наясно какво се случва в техните магазини?

    Не, не е достатъчно, тъй като само информацията  за продажбите в магазините не дава възможност да се види цялата картина на случващото се в обекта, след като потенциалният клиент премине входа на магазина. Данните за клиентопотока представят пълния потенциал, който може да се реализира във всеки отделен обект, който иначе остава неясен за мениджмънта. Докато информацията за реализираните продажби осигурява едностранен поглед върху частта от потенциала, който е бил реализиран, с измерването на броя посетители в обекта се разбира колко точно от този потенциал е загубен. Това дава възможности за много по-задълбочени анализи върху обслужването и търговските процеси в обекта.

  • Защо е необходимо да се измерва потокът от клиенти към магазини и търговски центрове?

    Данните за клиентопотока се смятат за основополагащи в търговията на дребно. Обикновено управителите и собствениците на търговски обекти, мотивират избора си на нова локация с преминаващия поток от потенциални клиенти на улицата или удобството на търговския център. Но след това забравят, че за ефективно управление на магазините е задължително измерването на броя на привлечените посетители. Така всяко управленско решение се базира на обективни и конкретни данни, а не на субективна мениджърска преценка.

  • Сериозен разход VS. Инвестиция?

    Повечето потенциални клиенти оценяват ползата от използването на системи за броене на посетителите, но възприемат внедряването им като сериозен разход. Системите за броене на клиентопотока са надежден и съвременен начин за управление на търговски площи. Внедряването на подобни продукти е инвестиция, която се изплаща в кратки срокове, тъй като помага за оптимизиране на следните процеси:

    • Брой на наетия  персонал;
    • Работен график и почивки;
    • Средна сметка в магазина;
    • Измерване ефекта от рекламни и промоционални активности;
    • Оценяване ползите от търговски обучения на персонала.
    За допълнителна информация може да използвате Калкулатора за възвращаемост от инвестицията.

  • Защо да избера услугите на Retail In Detail?

    Екипът на Retail In Detail се стреми да достави качествени и надеждни услуги на своите клиенти. Разполагаме с „Отдел по разработване на нови технологии“ с цел да доставим максимално актуални и модерни услуги, отговарящи на динамичните нужди на търговците на дребно. Това ни прави изключително гъвкави и във всеки момент можете да обновите системите си за броене на потока от клиенти или да получите информация за нови решения, предоставящи безценна статистическа информация за случващото се във вашите търговски обекти. Решенията за измерване на трафика от посетители са изключително гъвкави ценово. Предлагаме продукти с максимална точност на много добри цени в световен мащаб.

Измервате ли обективно представянето на вашите магазини?